داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

ورود نهاد‌های نظارتی به قرارداد‌های بازیکنان استقلال؟

  • کد خبر: ۴۵۴۷۶
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
ورود نهاد‌های نظارتی به قرارداد‌های بازیکنان استقلال؟
قرار است نهاد‌های نظارتی به قرارداد‌هایی که در زمان مدیریت احمد سعادتمند به طرز شگفت آوری افزایش یافته است، ورود کند و قرارداد‌ها تعدیل شود. وریا غفوری یکی از بازیکنانی است که قراردادش به طرز شگفت آوری تغییر کرده است.
گروه ورزش/ شهرآرانیوز، قرارداد برخی بازیکنان استقلال در زمان مدیریت احمد سعادتمند به طرز عجیبی افزایش داشته است. حتی برخی بازیکنان به رغم آنکه یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشتند، توافق جدیدی را با باشگاه انجام دادند و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در اقدامی بحث‌برانگیز قرارداد عده‌ای از بازیکنان را که یک سال از آن باقی مانده بود به دو سال تغییر و توافق مالی را هم به طرز عجیبی افزایش داد.
 
گفته می‌شود قرارداد وریا غفوری با استفاده از این حربه افزایش داشته و در حالی که باشگاه می‌توانسته با همان دستمزد قبلی با این بازیکن به همکاری ادامه دهد، اما در اقدامی عجیب قرارداد جدید برای کاپیتان استقلال نوشته شده و دستمزد نیز به طور چشمگیری زیاد شده است. درباره قرارداد مهدی قایدی با باشگاه استقلال نیز حرف و حدیث‌هایی به گوش می‌خورد.
 
قایدی که تا سال ۱۴۰۱ با باشگاه استقلال قرارداد دارد، از سعادتمند طلب دریافت دستمزد ۴ میلیاردی برای لیگ بیستم کرده بود که با موافقت مدیرعامل مستعفی مواجه شده است. ماجرا فقط به همین جا ختم نشده و بازیکنانی که قرارداد‌شان تمام شده و باید با باشگاه دوباره به توافق می‌رسیدند نیز دستمزد‌های بزرگی از باشگاه دریافت کرده‌اند که تعادل مالی را در باشگاه استقلال به هم ریخته است. برای مثال محمد دانشگر برای دو فصل رقمی در حدود ۱۲ میلیارد تومان با باشگاه استقلال توافق مالی کرده که این افزایش در قیاس با دستمزدی که قبلاً برای او تعریف شده بود بسیار سرسام‌آور است و افزایشی ۴ تا ۵ برابری را نشان می‌دهد.
 
توافقات جدید در واقع پای سازمان بازرسی را هم به باشگاه استقلال باز کرده و گفته می‌شود این نهاد درجریان ماوقع افزایش قرارداد‌ها قرار گرفته و قرار است به زودی این قرارداد‌ها با نظارت مسئولان تغییر کند. درواقع بازیکنانی که دستمزد‌های آنچنانی از باشگاه استقلال دریافت کرده‌اند باید در دوران مدیریت جدید دوباره به باشگاه استقلال بروند و قرارداد جدید امضا کنند.
 
در واقع این ماجرا یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی بود که احمد سعادتمند در دوران مدیریت خود برای باشگاه استقلال به وجود آورد. او به جای اینکه روی پرداخت بدهی‌های انباشته تمرکز کند و بدهی بزرگ به وینفرد شفر را بدهد، سراسیمه به دنبال تمدید با بازیکنانی بود که قراردادشان تمام شده است. این رفتار جز آنکه برای باشگاه استقلال تعهدات بزرگ‌تری را ایجاد کند و آن‌ها را با بدهی‌های مالی بزرگ‌تری مواجه سازد، محصول دیگری به همراه نداشت. 
 
باشگاهی که باید میلیارد‌ها تومان هزینه کند تا پنجره‌اش باز شود، دلیلی ندارد قرارداد بازیکنانی که با باشگاه قرارداد داشتند را به طرز عجیبی افزایش دهد. این همه تعهد مالی بدون شک باشگاه استقلال را وارد بحرانی بزرگ خواهد کرد و همین بهتر که نهاد‌های نظارتی قرارداد‌های مالی را تعدیل کرده و به دنبال راهکاری باشند که پرداختی‌ها در باشگاه استقلال به شکلی متعادل انجام شود، نه اینکه بازیکنی مثل مسعود ریگی با آن همه تأثیرگذاری سالی نزدیک به ۲ میلیاردتومان دریافت کند و وریا غفوری که در مرز ۳۳ سالگی است، قراردادش به شکلی عجیب افزایش یابد. به هرحال باشگاه استقلال باید در بخش مالی روی مدار منطق حرکت کند و برای هیچ بازیکنی آپشن خاص قرار ندهد.
 
البته با حضور نکونام در باشگاه استقلال به احتمال بسیار زیاد بخشی از این مشکلات حل خواهد شد و این مربی قطعاً در استقلال تغییراتی از این دست را هم اعمال خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->